CAD/BIM samordnare

Job Location
Stockholm
Posted Date Upplagt 2 år sedan
2023-01-30

Referens: 037
Sista ansökningsdatum 3
0 januari





Information om uppdraget:





Uppdrag CAD/BIM samordnare innebär att vara sakkunnig inom området i beställarens projektorganisation och driva CAD och BIM relaterade frågor så att utbyggnaden kan planeras och byggas enligt gällande krav. Rollen ska stödja delutredningarna lokalisering och genomförandeplanering gällande CAD och BIM samordning. Rollen rapporterar till delutredningsledare genomförandeplanering. Arbetsuppgifterna omfattar:






  • Granskning och värdering av befintliga styrande och stödjande dokument avseende hur modellfiler ska hanteras och lagras i projekt- och förvaltningsfas.




  • Ta fram kravbild för hantering av modellfiler för utredningsuppdrag och projekterande konsulter.




  • Se till att hanteringen av modellfiler följer riktlinjer och krav samt övriga myndighetskrav.




  • Bistå med CAD och BIM kunskap till utredningsuppdragen och projekterande konsulter.




  • Samordna delutredningarna gällande hantering av modellfiler.




  • Granskning av delutredningarnas handlingar utifrån ett modellfilsperspektiv.




  • Gör en kollisionskontroll och granskning av att det utförs




  • Delta i projekteringsmöten, teknikmöten, projektmöten och vid behov myndighetsmöten.




  • Ta fram en samordningsmodell för projektet och intressenter.





För rollen krävs följande erfarenhet och kompetens:






  • Teknisk utbildning på högskolenivå




  • Minst 5 års erfarenhet av CAD-samordning i större infrastrukturprojekt med flera teknikområden med en projektbudget på mer än 1 miljard.




  • Minst 5  års erfarenhet av användande av modelfildelningsdatabaser av typen Storegate eller motsvarande.




  • Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med BIM-samordning i större infrastrukturprojekt med flera teknikområden med en projektbudget på mer än 1 miljard.




Jobbbeskrivning

Jobbkategori

Projektledare, Spårtrafik

Detta uppdrags deadline har passerat och det går inte längre att ansöka.
Din ansökan

Uppfyller du de ställda kraven och anser att denna tjänst verkar intressant skicka då in din ansökan, vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

När vi gjort det första urvalet utifrån cv och brev gör vi en kort avstämning via telefon. I nästa steg sker en djupare intervju med oss på Projekt konsulterna och avslutningsvis eventuellt en intervju med beställare.

Är du en av slutkandidaterna pratar vi alltid med minst två av dina referenser samt gör en säkerhetsprövning med registerkontroll. I vissa fall kan en personlighetstest eller andra typer av kompetenstester förekomma. Vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post.

Vi kan endast ta emot och bearbeta din ansökan genom att du skickar in den via vår portal. Med anledning av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Våra kompetensområden är projektledning, organisationsutveckling, management konsulting, säkerhet, utbildning, ekonomi och HR.

Vår målsättning är att alla våra medarbetare uppfattas som Professionella, Engagerade och Ansvarsfulla.

Vår målsättning är att skapa värden genom att erbjuda specialistkompetens, alltid med fokus på människan, affären och tekniken. Vår kultur präglas av förtroendefullt samarbete, balans mellan arbete och familjeliv och din personliga utveckling. Projektkonsulterna är ett konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

För att trivas i rollen ser vi att du har lätt för att samarbeta och gillar att skapa relationer och nätverk, både med kollegor och kunder.

Du är nyfiken, noggrann och har en stark förmåga att lösa komplexa problem, gärna tillsammans i ett team. Du har ett högt driv och motiveras av att ta eget ansvar och nå resultat. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs där möjligheterna till utveckling är stora.